Nuffnang Ads

Tuesday, October 2, 2012

Bantuan dari kerajaan

Hmmmm...macam yang kita dah tau dari tahun lepas, kerajaan telah mewujudkan BR1M & Program Baucar Buku 1Malaysia..

Baru-baru ni dalan Bajet 2013 ada peruntukan lagi untuk benda ni..
RM500 untuk penerima BR1M..
200-250 untuk baucar buku..
Hopefully membantulah kepada mereka yang layak...
Kelayakan BR1M & Baucar Buku 1Malaysia? 
Baca kat berita harian ni jer lah yer..;P

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/SiswataklayakterimaBR1M2_0/Article

Bab baucar buku untuk siswazah aku sangat setuju...
Bantuan untuk yang berpendapatan isi rumah bawah RM3000 tu pun aku setuju...
Yang individu bujang umur 21 tahun ke atas tapi berpendapatan bawah RM2000 tu aku jelessssss...sebab masa aku bujang dulu gaji aku bawah 2ribu nape tak ada benda ni??? huh!!!

Dan..penganggur berumur 21 tahun ke atas pun dapat bantuan???
Huh?? lemak semakin tebal lah pengangur tu nanti yer..
Malaysia dah buat macam kat negara luar(eg:london) yang bagi allowance kepada pengganggur...
Menurut kawan aku yang stay kat UK, rakyat yang dah attend interview 3X tapi tak berjaya layak terima allowance tersebut sebagai penganggur...perghhhhhh!
untunglaaaaa...buat-buat tak lulus interview..sebelum interview takyah study apa2..then dapatlah monthly allowance tanpa perlu bekerja...caya lahhh!!!
Malaysia nak buat macam tu ke?




No comments:

Post a Comment