Nuffnang Ads

Sunday, July 17, 2011

Makan vs Makanan vs Pemakan

Kalau cerita pasal makan..memang tak penah habis..
Yela..sape yang tak suka makan kan..makan utk hidup..
tapi kalo saya (eh tetibe tukar saya lak nih)..Hidup untuk Makan...kikiki..;P
Saya sangat kuat makan sekarang..
Bukanla maksudnya sebelum ni tak kuat makan..kuat jugak..tapi sekarang laaaaagiiii kuat..
Kalo dulu...makanan tu saya takleh habis...
Tapi sekarang..insyaAllah saya bole habiskan selicin kepala Eric Deco..kihkihkih..

Sambil menaip ni air liur dok nak keluar je nih..nak tau sebabnyer?
Sebab tadi kat Warung Kita, depa tu pi makan kat ikan bakar umbai...
huwaaarghhhhhhh...terliur hamba dibuatnyer...

Sebenarnye baru je malam tadi gi makan ikan bakar kat kg.melayu subang...
Taste nyer sedap..tapi price agak mahal bagi saya..melaka lagi murah la of course..melaka kalau mkn 7-8 org dgn mcm2 menu baru RM100...kat sini mkn 3-4 org 3 menu kecil saja dah RM61..dahla nasi lemak RM1 tapi kecit gilosss...sib baik sedap..kira okla berbaloi la jugak mahal tapi rasanya tidak mengecewakan..
Tapi yang agak bengangnyer, depa takde menu mcm kat melaka..
depa hanya ada ikan bakar/berlada..adussss...cicah air asam/kicap bawang..
saya baru nak makan sweet sour + sotong goreng tepung..
sotong goreng tepung pun takde..segala seafood dia buat style bakar/berlada...
akhirnya dah kempunan nak makan..
tu yang bengang bila tgk si farouk husain tu sedap je makan menu yang saya nak..hampaihhhh!
aihhh takpela..nanti balik nak dekat puase sok ajaklah family gi makan kat muara...perrrghhhhh...
Oh ada 2 benda nak makan masa blk melaka nanti..
1. beriani kat pertam (kak arin rekemen)
2. ikan bakar muara

haisssshhhhhhhhh...melelehsssss...

Harini hari Ahad a.k.a hari rest sedunia...Tiada class dibenarkan pada hari Ahad..harap maklum..
ni lah satu2nyer hari rehat saya..huhu..
Ini hari kami makan Brunch..kikiki...
semalam Brunch jugak..tapi semalam menu breakfast bawak ke lunch...
Harini vice versa..hehe..
As early at 10.30am dah masak nasik..then masak lauk...
by 12 dah settle makan...:)
Pastu ptg dah lapa awal..kikiki..mknla ape yg ade..mcm2 makanan kudapan ada..blasah...
sebab malas nak masak dinner...ada pasar malam..jap lagi lps magrib berdedailah kami ke sana..;P
entahlah nak makan apa pun taktau ni..Bosan je pasa malam ni..tak byk gerai makan..byk gerai basah..
Barang basah sini fresh2..so if tak pegi pasar tani pagi ahad mmg bli brg basah kat pasa malam je..senang..

Teringin nak buat aiskrim tp bahan takde lak..nak gi bli malas pulak..almaklumlah hari rehat sedunia..kikiki..

p/s : nak mengadu...kaki terpicak serpihan kaca harini..ada orang tu TERpecahkan botol entah bila tapi tak bgtau..pastu sapu pun tak bersih...yang jadi mangsa sapa? akaaaaakkkk jugak...

No comments:

Post a Comment